05 December 2006

Kawan saya

DISCLAIMER *Berikut adalah sebuah kisah benar yang telah diolah semula setelah mendapat persetujuan dari yang empunya diri.*

Saya ada seorang kawan. Kawan saya ini bernama Siti (part of her real name). Saya sudah berkawan dengannya selama hampir (jap nak kira) 3-4 tahun sejak dari zaman UiTM lagi. Di waktu lapang, Siti amat gemar bermain futsal bersama rakan-rakannya. Dan hasil daripada minatnya terhadap sukan futsal juga lah, maka hari ini ada satu entry khas untuk kawan saya yang bernama Siti ini wahahahaha.

Aku dengan Siti ni kira baik jugak lah. Kenal pun dah lama. Setakat main tampar-tampar kepala tu kira biasa lah. So satu hari tu Siti cerita la kat aku yang dia ada minat sorang mamat ni. Let's just call him B. Siti kenal mamat ni melalui kawan-kawan futsal dia. Sekali dengar memang macam cerita Gol & Gincu je kan? Ada girl, ada boy and ada futsal. Tapi Siti ni takde lah girly macam Fazura tu. Fazura tu girly sangat la (just in case Fazura is reading this, call me babe *wink*wink). Tapi macam biasa la kan, kalau cerita diorang ni straight foward (Siti suka B, B suka Siti) baik aku tak payah buat entry ni kan. Lebih baik aku buat entry pasal cerita "The Red Kebaya" ke lagi bagus. Anyway ada la si Siti ni tunjuk kat aku friendster mamat ni. Mamat ni aku kategorikan dalam golongan happening gak la.

So berbalik kepada cerita aku tadi, Siti ni dah macam angau gila kat mamat B ni. Dia punya angau sampai tiap-tiap kali aku Y!m ngan dia, takde topik lain dah yang nak dia cerita melain kan B dia tu. B ni, B tu, B sana, B sini bla..bla..bla. Sampai kadang-kadang tu malas nak dengar, tapi member punya pasal dengar jugak la pasal kalau tak layan nanti dia taknak layan aku punya masalah pulak wahahahaha.

Tapi yang jadi problem nya, si Siti ni pengecut nak mati. Kalau dalam english diorang panggil 'coward'. Aku penah nasihat dia, ajak jela mamat tu keluar kan kalau dah betul-betul minat. Tapi dia tak berani. Alasan dia? alasan dia, dia perempuan. Perigi tak boleh cari timba. Lagipun dia cakap dia dah make an effort to show him her interest. She already sms him a couple of times, call him 2-3 times. So according to her, kenapa B tak boleh make an effort pulak? and because of this, Siti ada sikit rasa rendah diri. Yelah mamat ni happening kan, lepak pun ngan awek-awek yang happening. So she just kept her feelings to herself. Pastu nak dijadikan cerita, mamat ni kena balik kampung dia pulak kat Johor. Kesian dekat Siti ni pun ada jugak pasal sejak dia tengok cerita "Cinta" tu tak habis-habis dia asyik cakap "Love means letting go" banyak-banyak kali =(

Anyway the reason why I wrote this entry is because
  1. I have no idea what else to write hehehe
  2. Siti is driving me nuts dengan angau dia tu and...
  3. I was hoping maybe you people can help her. Sometimes we listen to strangers better than to those close with us. Don't worry, I am damn sure she is reading this. So please people, knock some sense to this poor girl. Aku dah tak larat dah nak nasihat huuwwaaaaa.

Comments:
ko cakap kat adek manes siti nuuunn... kita sekapal ler dek oiyyyy!

yang engko tu.. asyik dok online jer.. blajar ler gunakan invisible mode tu. tu pun kena ajo ker :p

(membantu tak jawapan aku)

oklah. on serious note, tell siti to get common friend to help out. ko tak kira. ko tak kenal jantan tu.

-saya yang pemalu-
 
apa nih balik johor, balik johor nih .. aku sebagai org johor terasa ok.

oh! ko dah potong aku. tension!!!!
 
hye. saye k. saye kawan siti. saye pun tahu pasal si b ni. hari2 jugak siti ni cakap pasal b kat saya.

menurut pemerhatian saye, selama-lama nie la kan.. bertahun-tahun saye kenal dia... lagi lama dari che mental.. saye kenal dia dah 12 tahun dah.. well, berbalik kepada pemerhatian saye selama 12 tahun nie.. siti nie bukanla pemalu sangat.. selalu aje dia approach or start bagi hintz kat guys.. selalu sangat sebenanye.. hahaha... siti jangan marah ehh... tapi kan.. bila dengan si b nie.. dia macam laen.. pelik saye tengok. saye sebut nama b aje dia dah senyum. tersengih mcm kerang busuk
(saye tak paham kenapa kerang yang dibusukkan.. kesian cik kerang..) mcm mana tu? saye dah penat dah bagi cadangan kat dia mcm mana nak approach b tu. tapi dia tak brani. hmmm.. does this means love?
 
incik muz,kalo incik muz tu ialah incin B,kalo incik muz tidak meng-sms atau meng-kol cik siti dan mungkin buat2 tak paham thus the lack of effort frm u to response,apekah maksudnye?

adekah incik muz (a)pemalu,(b)saje jual mahal dan seronok dikejar atau (c)tak minat?
 
Soalan Tiena tu mmg bernas dan patut dijawab oleh ko...
So kita akan tau jawapan yg patut kita bg ke B tu samaada
a) Terus terang
b) forget it
c) try again
 
what's going on?

hi siti!

saya pun ada kawan mamat johor, diye baru sahaja balik johor untuk bekerja di singapore, do you want me to tell him you minat him?

eh?
 
cikpijah: aaa dah suruh dah, tapi itu pun dia taknak dgr. Dia sama la dgn u, aries baby. degil bangat!

bertique: woi! ni apa bawak isu luar dalam ni pulak??

cik k: ooo so i guess u should know her better la. Isit love? well susah nak cakap kan kalau tak pernah cuba. anyway congrats cik k on your coming wedding and thanks for dropping by =P
 
tiena: well it depends la kan. but i believe persistance will pay off. A no now doesnt me a no forever kan?

ilot: ala im not B so i cannot answer on his behalf. but i believe, siti have quality in herself yg dia tak realise sebab kan rasa rendah diri dia tu huhuhu

erra: eh this friend of yours ni nama dia start with B ke? wahahaha
 
Post a Comment



<< Home

This page is powered by Blogger. Isn't yours?